امام جمعه طبس گفت: شکست حمله نظامی آمریکا در سال 1359 و فرود آوردن هواپیمایی جاسوسی و فوق‌مدرن آمریکا در سال 1390، در صحرای طبس اتفاق افتاده، که از اهمیت زیادی برخوردار است و خداوند متعال صحرای طبس را محل بروز امدادهای غیبی خود قرار داده است.

طبس- سرپرستی یزدفردا- حقانی: امام جمعه طبس در گفت و گو با خبرنگار یزدفردا، در تشریح حادثه شکست مفتضحانه و خفت‌بار حمله نظامی آمریکای جنایتکار در کویر طبس گفت: شرایط کشورمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار خاص و حساس بود، به طوری که بیشتر باندهای سیاسی و جریان‌ها و تشکل‌های انحرافی مشغول خیانت در کشور بودند که از جمله بنی‌صدر خائن و ملعون، رئیس جمهور وقت ایران، نقش مهره آمریکا را در کشور بازی می‌کرد.

"حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم مهاجریان" افزود: پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام، آمریکا به بهانه آزادکردن جاسوسان خود، تصمیم به حمله نظامی به ایران گرفته و برای این منظور با برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌ شده، ورزیده‌ترین نیروهای خود را پس از 20 بار تمرین در صحرایی مشابه طبس، به همراه پیشرفته‌ترین هواپیماها و هلی‌کوپترها به این عملیات فرستاد.

وی خاطرنشان کرد: حتی با همکاری بنی‌صدر خائن رادارهای مسیر ورود هواپیماها و هلی‌کوپترهای آمریکایی به ایران خاموش شده بود، اما در این شرایط تنها قلب نورانی حضرت امام خمینی(ره) بیدار بود که در آن شب مشغول مناجات با خدا بودند و خداوند متعال هم که همیشه حی و قیوم و بیدار است، با بلند کردن مقداری ماسه، برنامه‌ریزی‌های آمریکا را نقش بر آب کرد.

مدیر حوزه های علمیه طبس شکست آمریکا در صحرای طبس را یکی از اعجازهای مهم عالم آفرینش و خلقت دانست و تصریح کرد: هنوز هم با گذشت سال‌ها از شکست آمریکا در صحرای طبس، به ویژه با فرود آوردن هواپیمای جاسوسی و بدون سرنشین آمریکا در این منطقه، هم‌چنان ذلت و خواری در نظام آمریکا احساس می‌شود.

خطیب جمعه طبس گفت: خداوند متعال به شهرستان طبس توجه و عنایت زیادی داشته و دارد، از جمله در این سرزمین معادن و ذخایر متنوع و متعدد، و انسان‌های پاک و پرتلاش قرار داده که باید همواره طبسی‌ها قدردان و شکرگزار این نعمت‌ها باشند.

حجت الاسلام مهاجریان اظهار داشت: براساس اطلاعاتی که در دست است، آمریکای شکست‌ خورده در حادثه طبس، همه‌ ساله شکست خود را جشن گرفته، آن را به عنوان یک پیروزی به ملت خود معرفی کرده و از نیروهای شکست‌ خورده این عملیات تجلیل می‌کند.

امام جمعه طبس اضافه کرد: وقتی آمریکا این شکست واضح و غیرقابل انکار خود را به منزله یک پیروزی معرفی می‌کند، مسئولان و مردم کشورمان نباید ساده از کنار این حادثه و پیروزی عظیم بگذرند و لازم است در سالروز این حادثه برنامه‌هایی درخور شأن و با حضور گسترده مردم در شهر طبس و هم‌چنین در محل شکست آمریکا در صحرای طبس برگزار شود.

مهاجریان ضمن گرامیداشت سالروز شکست مفتضحانه آمریکای جنایتکار در پنجم اردیبهشت‌ماه سال 1359 در کویر طبس، گفت: باید همواره مردم شهرستان طبس شکرگزار و قدردان نعمت‌های الهی باشند، چرا که خداوند متعال صحرای طبس را محل بروز امدادهای غیبی خود قرار داده است.

وی اضافه کرد: شکست حمله نظامی آمریکا در سال 1359 و فرود آوردن هواپیمایی جاسوسی و فوق‌مدرن آمریکا در سال 1390، در صحرای طبس اتفاق افتاده، که از اهمیت زیادی برخوردار است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا